2. Θεωρούμε τον άνθρωπο ως μία μη διαπραγματεύσιμη αυταξία, ως μία ιερή μοναδικότητα πολύ πέραν ενός απλού αθροίσματος προβολών ρόλων και σχέσεων, εμπνεόμαστε από τα ιδανικά του Ανθρωπισμού, όπως αυτά έχουν κατανοηθεί και διατυπωθεί από τους Έλληνες φιλοσόφους, από την διανόηση της εποχής των Αντωνίνων και τους στοχαστές του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού. 3. Αναγνωρίζουμε την μη διαπραγματεύσιμη ιερότητα του φυσικού Κόσμου και όλων των μορφών ζωής, σύμφωνα με την προσέγγιση της πολυθεϊστικής Εθνικής Ελληνικής Θρησκείας, καταφάσκουμε την ζωή σε όλα τα επίπεδά της και θεωρούμε αντιπάλους μας όλα όσα υποβιβάζουν αυτή την ιερότητα ή επιχειρούν να υποτάξουν την πλήθυνση και την πολυμορφία σε αυθαίρετες ενοποιήσεις και ομογενοποιήσεις. 4. Δίνουμε προτεραιότητα στο «εμείς» αντί στο «εγώ», στην συλλογική κουλτούρα αντί στην αποσπασματική ατομική δράση, στην αλληλεγγύη και την εκ των έσω ανάδειξη των αρίστων ανθρώπων μας. Θεωρούμε την ίδια στιγμή αυτονόητη την ετερότητα και την πολυφωνία, που, κατ’ εμάς, δεν απειλεί αλλ’ αντιθέτως ισχυροποιεί την αρμονία του όποιου συνόλου. 5. Τοποθετούμαστε ενάντια σε κάθε μορφή πολιτικής αυταρχίας, ολοκληρωτισμού και θεοκρατίας και τασσόμαστε υπέρ της απόλυτης αυτοθέσμισης και της πραγματικής Άμεσης Δημοκρατίας, που όπως απέδειξαν οι πρόγονοί μας που την εφηύραν δεν έχει τίποτε να κάνει με ισοπεδωτισμό, μαζικοποίηση και αχρειοκρατία. 6. Δεχόμαστε την διαφωνία όχι ως κάτι το ανεπιθύμητο που πρέπει να θεραπεύσουμε, να αντικρούσουμε, να καλύψουμε ή να αποφύγουμε, αλλά ως μία καλοδεχούμενη εκδήλωση της διαφορετικότητας των ανθρώπων. Δεχόμαστε την διαφορετικότητα ως κάτι το απολύτως αναγκαίο για την συλλογική μετάβαση σε ανώτερα πνευματικά επίπεδα, στα οποία πολύ δύσκολα μπορεί να φθάσει ένα μεμονωμένο άτομο. 7. Υπηρετούμε την λογικότητα και τον ελεύθερο στοχασμό, την άνευ εμποδίων μετάδοση των απόψεων και των πληροφοριών, την αποτόλμηση της έρευνας ακόμα και σε περιοχές που το σύγχρονο κατεστημένο μάς έχει αποστερήσει ως τάχα «απαγορευμένες», υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα όλων των απόψεων να ακούγονται, εκτός από εκείνες που οι ίδιες δεν αναγνωρίζουν το ίδιο δικαίωμα σε άλλους, εκτός δηλαδή από ιδέες που προπαγανδίζουν ρατσισμό, οργανωμένα συστήματα ανελευθερίας και κάθε είδους μισαλλοδοξία. ο Βλ. Ρασσιάς κατά την περίοδο 2005 - 2006: Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2005, ώρα 20.00, ομιλία του Βλάση Ρασσιά με θέμα «Η Ελληνική Κοσμοθέαση». Σάββατο 19 Νοεμβρίου, ώρα 20.00, κύκλος «Δι’ ολίγους κι εκλεκτούς» (ο Βλάσης Ρασσιάς ξεναγεί σε χώρους προηγμένων ιδεών): «Σκέψεις πάνω στον Φόβο και την Αφοβία». Σάββατο 10 Δεκεμβρίου, ώρα 20.00, κύκλος «Δι’ ολίγους κι εκλεκτούς» (ο Βλάσης Ρασσιάς ξεναγεί σε χώρους προηγμένων ιδεών): «25 Αρχές Ηθικής, του Αλαίν ντε Μπενουά». Πέμπτη 5
Ιανουαρίου 2006, ώρα
20.00, ομιλία του Βλάση
Ρασσιά με θέμα «Λέων Σγουρός,
ένας Έλληνας εθνεγέρτης των αρχών του 13ου
αιώνος».
Σάββατο 11 Μαρτίου, ώρα 20.00, παρουσίαση του βιβλίου του Βλάση Ρασσιά «Θύραθεν Φιλοσοφικό Λεξικό» από τις εκδόσεις «Ανοιχτή Πόλη». Σάββατο 8 Απριλίου, ώρα 20.00, οι συγγραφείς Αλέξανδρος Ασωνίτης και Βλάσης Ρασσιάς συζητούν με θέμα «Ο Χριστιανισμός επεκράτησε μέσω της Ρώμης ή ενάντια σε αυτήν;». Τετάρτη 31 Μαϊου 2006, ώρα 20.00, κύκλος «Δι’ ολίγους και εκλεκτούς» (ο Βλάσης Ρασσιάς ξεναγεί σε χώρους προηγμένων ιδεών) «Η ανατρεπτική Ηδονή», επάνω σε 2 κείμενα των Νταίηβιντ Κούπερ και Τζ. Π. Όριτζ.
του «Φιλοσοφικού Αθήναιου Εκατηβόλος»,
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΕ:
ΚΕΙΜΕΝΑ, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΒΛ. ΡΑΣΣΙΑ |